Про утворення комунального закладу "Виноградівський заклад дошкільної освіти "Родзинка" Компаніївської селищної ради Кропивницького району Кіровоградської області
ПРОЕКТ
Про утворення комунального закладу "Виноградівський заклад дошкільної освіти "Родзинка" Компаніївської селищної ради Кропивницького району Кіровоградської області
З метою забезпечення доступу до якісної дошкільної освіти, на підставі статей 25, 32 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", статті 11 Закону України "Про дошкільну освіту",
сесія селищна рада
ВИРІШИЛА:
- Утворити з 01 вересня 2025 року, як окрему юридичну особу комунальний заклад "Виноградівський заклад дошкільної освіти "Родзинка" Компаніївської селищної ради Кропивницького району Кіровоградської області.
- Затвердити Статут комунального закладу "Виноградівський заклад дошкільної освіти "Родзинка" Компаніївської селищної ради Кропивницького району Кіровоградської області (додається).
- Затвердити штатний розпис комунального закладу "Виноградівський заклад дошкільної освіти "Родзинка" Компаніївської селищної ради Кропивницького району Кіровоградської області (додається).
- Комунальній установі "Центр моніторингу та аналізу діяльності закладів освіти" Компаніївської селищної ради Кропивницького району Кіровоградської області подати державному реєстратору документи для проведення реєстрації Статуту комунального закладу "Виноградівський заклад дошкільної освіти "Родзинка" Компаніївської селищної ради Кропивницького району Кіровоградської області відповідно до чинного законодавства.
- Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію селищної ради з питань освіти, культури, охорони здоров'я, фізкультури, спорту та соціального населення.
Селищний голова Олександр МАСЛЮКОВ
СТАТУТ
комунального закладу
"Виноградівський заклад дошкільної освіти "Родзинка"
Компаніївської селищної ради Кропивницького району
Кіровоградської області
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
- Комунальний заклад "Виноградівський заклад дошкільної освіти "Родзинка" Компаніївської селищної ради Кропивницького району Кіровоградської області є юридичною особою і діє на підставі Статуту, має печатку і штамп встановленого зразка, бланки з власними реквізитами.
- Повна назва: Комунальний заклад "Виноградівський заклад дошкільної освіти "Родзинка" Компаніївської селищної ради Кропивницького району Кіровоградської області. Скорочена назва: КЗ "Виноградівський ЗДО "Родзинка" Компаніївської селищної ради Кропивницького району Кіровоградської області.
- Юридична адреса: Кіровоградська область, Кропивницький район, с. Виноградівка, вул. Молодіжна, 1.
- Засновником закладу освіти є Компаніївська селищна рада Кропивницького району Кіровоградської області. Уповноваженим органом засновника з питань освіти є комунальна установа "Центр моніторингу та аналізу діяльності закладів освіти" Компаніївської селищної ради Кропивницького району Кіровоградської області.
- Заклад освіти в своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України "Про освіту", "Про дошкільну освіту", Положенням про дошкільний навчальний заклад (далі – Положення), Базовим компонентом дошкільної освіти та іншими нормативно-правовими актами, власним Статутом.
- Заклад освіти є юридичною особою, має свій ідентифікаційний код, печатку і штамп встановленого зразка, бланки з власними реквізитами.
- Головною метою закладу освіти є забезпечення реалізації права дитини на здобуття дошкільної освіти, цілісного розвитку дитини, її фізичних, інтелектуальних і творчих здібностей, поглибленого гуманітарного розвитку шляхом виховання, навчання, соціалізації, формування необхідних життєвих навичок та готовності продовжувати освіту.
- Діяльність закладу освіти спрямована на реалізацію особистісно орієнтованої моделі дошкільної освіти в процесі розв’язання основних завдань дошкільної освіти:
– збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дитини;
– виховання у дітей любові до України, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної мови, рідної та регіональних мов, національних цінностей Українського народу, а також цінностей інших націй і народів, свідомого ставлення до себе, оточення та довкілля;
– поглиблений гуманітарний розвиток: раннє навчання грамоти та іноземної мови, словесна, художня, виконавська творчість, виразне читання;
– формування особистості дитини, розвиток її творчих здібностей, набуття нею соціального досвіду;
– формування духовності, соціальної компетентності, гуманізму;
– виконання вимог Базового компонента дошкільної освіти, забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту;
– здійснення інклюзивної освіти (за потребою батьків);
– проведення соціально-педагогічного патронату сімей, (за потребою батьків);
– раціональне використання в освітньому процесі інноваційних педагогічних технологій, авторських методик, кадрового потенціалу, фінансових засобів для успішного засвоєння змісту чинних програм навчання, виховання та розвитку дітей раннього та передшкільного віку.
1.9. Заклад освіти здійснює свою діяльність за ліцензію на право провадження освітньої діяльності у сфері дошкільної освіти, виданої у встановленому законодавством України порядку.
1.10. Заклад освіти самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах компетенції, передбаченої чинним законодавством, Положенням та даним Статутом.
1.11. Заклад освіти несе відповідальність перед громадою, вихованцями, суспільством і державою та має:
– задовольняє потреби громадян відповідної території у здобутті дошкільної освіти та реалізує завдання дошкільної освіти, що визначені Законами України "Про освіту", "Про дошкільну освіту" та Базовим компонентом дошкільної освіти;
– дотримується прав дитини у сфері дошкільної освіти;
– забезпечує рівень дошкільної освіти у межах державних вимог до її змісту, рівня і обсягу;
– створює безпечні та нешкідливі умови розвитку, виховання та навчання дітей, зміцнення здоров’я відповідно до санітарно-гігієнічних вимог та забезпечує їх дотримання;
– формує у дітей гігієнічні навички та основи здорового способу життя, норми безпечної поведінки;
– сприяє збереженню та зміцненню здоров’я, розумовому, психологічному і фізичному розвитку дітей;
– здійснює соціально-педагогічний патронат, взаємодію з сім’єю;
– поширює серед батьків психолого-педагогічні та фізіологічні знання про дітей дошкільного віку;
– планує свою діяльності та формує стратегії розвитку закладу освіти;
– формує освітню програму закладу освіти;
– забезпечує добір і розстановку кадрів;
– відповідно до установчих документів утворює, реорганізує та ліквідує структурні підрозділи (відділення, групи);
– виконує угоди, укладені між батьками та закладом дошкільної освіти і затверджені загальними зборами, щодо навчання, виховання та збереження життя і здоров’я дітей;
– додержується фінансової дисципліни та зберігає матеріально-технічну базу;
– здійснює інші повноваження відповідно до даного Статуту.
1.12. Взаємодія сім’ї і закладу освіти:
– сім’я зобов’язана сприяти здобуттю дитиною освіти у закладі дошкільної освіти або забезпечити дошкільну освіту в сім’ї відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти;
– відвідування дитиною закладу освіти не звільняє сім’ю від обов’язку виховувати, розвивати і навчати її в родинному колі;
– батьки або особи, які їх замінюють, несуть відповідальність перед суспільством і державою за розвиток, виховання і навчання дітей, а також збереження їх життя, здоров’я, людської гідності.
1.13. Для створення освітніх, соціальних потреб, організації корекційно-розвиткової роботи у складі закладу дошкільної освіти можуть створюватися спеціальні та інклюзивні групи для виховання і навчання дітей з особливими освітніми потребами.
1.14. Заклад освіти надає дошкільну освіту:
– громадянам України незалежно від раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, мовних або інших ознак;
– іноземцям та особам без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах, у порядку встановленому для громадян України;
– для задоволення освітніх потреб дітей за згодою батьків можуть вводитись додаткові освітні послуги.
1.15. Заклад освіти може створювати умови для здобуття дошкільної освіти дітьми з особливими освітніми потребами та здійснювати її за окремими програмами і методиками, розробленими на основі Державної базової програми центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров’я.
1.16. Взаємовідносини між закладом освіти з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.
1.17. Заклад освіти є некомерційним і неприбутковим закладом.
1.18. Працівники закладу освіти несуть відповідальність за життя, фізичне і психічне здоров’я кожної дитини відповідно до чинного законодавства.
- КОМПЛЕКТУВАННЯ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
2.1. Заклад освіти проектною потужністю розрахований на ___ місць.
2.2. Групи у закладі освіти комплектуються за віковими (одновіковими, різновіковими) ознаками. Комплектування групи за віком передбачає перебування в ній дітей однакового віку або з різницею у віці. Групи комплектуються відповідно до нормативів наповнюваності, санітарно-гігієнічних норм і правил утримання дітей у закладі дошкільної освіти.
2.3. Переведення дітей з однієї вікової групи до іншої, формування новостворених груп здійснюється наприкінці оздоровчого періоду (серпень).
2.5. Для зарахування дитини у закладі освіти необхідно пред’явити:
- заяви батьків або осіб, які їх замінюють;
- медичної довідки про стан здоров’я дитини з висновком лікаря, що дитина може відвідувати заклад дошкільної освіти;
- висновок інклюзивно-ресурсного центру про комплексну психолого – педагогічну оцінку розвитку дитини щодо виявлених особливостей розвитку;
- свідоцтва про народження;
- документ, який підтверджує статус пільгової категорії сім’ї (для встановлення батьківської плати).
2.6. Для зарахування дитини з особливими освітніми потребами до Закладу освіти та утворення інклюзивних груп до заяви про зарахування додається висновок інклюзивно-ресурсного центру про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини.
Для зарахування дитини з інвалідністю до Закладу освіти до заяви про зарахування додаються:
− копія медичного висновку про дитину з інвалідністю віком до 18 років, виданого лікарсько-консультативною комісією закладу охорони здоров’я, або копія посвідчення особи, яка одержує державну соціальну допомогу відповідно до Закону України "Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю";
− копія індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю.
2.7. Першочергово до Закладу освіти зараховуються діти, які:
− проживають на території обслуговування Закладу освіти;
− є рідними (усиновленими) братами та/або сестрами дітей,
− які вже здобувають дошкільну освіту в Закладі освіти;
− є дітьми працівників цього Закладу освіти;
− належать до категорії дітей з особливими освітніми потребами, що зумовлені порушеннями інтелектуального розвитку та/або сенсорними та фізичними порушеннями;
− належать до категорії дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, які влаштовані під опіку, у прийомну сім’ю, дитячий будинок сімейного типу, патронатну сім’ю, а також усиновлених дітей;
− перебувають у складних життєвих обставинах та на обліку в службах у справах дітей;
− діти з числа внутрішньо переміщених осіб чи діти, які мають статус дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій і збройних конфліктів;
− мають право на першочергове зарахування до закладів освіти відповідно до законодавства України.
Під час подання заяви про зарахування дитини до Закладу освіти один з батьків або інший законний представник дитини повинен пред’явити.
оригінал документа, що підтверджує право на першочергове зарахування
дитини, та зазначити його реквізити у заяві.
2.8. Переведення дітей з однієї вікової групи до іншої, формування новостворених груп здійснюється щороку наприкінці літнього періоду, але не пізніше 31 серпня.
2.9. За дитиною зберігається місце у закладі освіти у разі:
– її хвороби, карантину;
– санаторно-курортного лікування та реабілітації;
– на час відпустки батьків або осіб, які їх замінюють;
– у літній оздоровчий період (75 днів).
2.10. Відрахування дітей із закладу освіти може здійснюватись:
– за бажанням батьків, або осіб, які їх замінюють;
– на підставі медичного висновку про стан здоров’я дитини, що виключає можливість її подальшого перебування в закладі освіти цього типу;
– у разі несплати без поважних причин батьками або особами, які їх замінюють, коштів за харчування дитини протягом 2-х місяців;
– якщо дитина не відвідує дошкільний заклад без поважних причин більше 2-х місяців.
–у разі переведення вихованця до іншого закладу дошкільної освіти;
– у разі досягнення вихованцем станом на 1 вересня повних семи років (для дітей з особливими освітніми потребами повних восьми років), що передбачає його відрахування до 31 серпня поточного року
2.11. Адміністрація закладу освіти письмово повідомляє батьків або осіб, які їх замінюють, про відрахування дитини не менш як
за 10 календарних днів.
2.12. Забороняється безпідставне відрахування дитини із закладу освіти.
III. РЕЖИМ РОБОТИ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
3.1. Режим роботи закладу освіти встановлюється засновником відповідно до законодавства України.
3.2. Заклад освіти працює за п’ятиденним робочим тижнем протягом
10,5 годин. Вихідні дні: субота, неділя, святкові та неробочі дні впродовж календарного року.
3.3. Щоденний графік роботи закладу освіти: початок роботи закладу освіти з ___, закінчення – ___.
- ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
В ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
4.1. Навчальний рік у закладі освіти починається 01 вересня і закінчується 31 травня наступного року, а оздоровчий період – з 01 червня по 31 серпня.
4.2. Заклад освіти здійснює свою діяльність відповідно до річного плану, який складається на навчальний рік та оздоровчий період.
4.3. План роботи закладу освіти схвалюється педагогічною радою закладу, затверджується директором закладу освіти.
4.4. Освітній процес проводиться українською мовою.
4.5. Зміст дошкільної освіти визначається Базовим компонентом та реалізується згідно з чинною програмою (програмами) розвитку дітей та навчально-методичними посібниками, затвердженими в установленому порядку МОН України.
4.6. Базовий компонент дошкільної освіти – це державний стандарт, що містить норми і положення, які визначають державні вимоги до рівня розвиненості та вихованості дитини раннього та передшкільного віку, а також умови, за яких вони можуть бути досягнуті. Виконання вимог Базового компонента дошкільної освіти є обов’язковим.
Процедура досягнення здобувачами дошкільної освіти результатів навчання (набуття компетентностей), передбачених Базовим компонентом дошкільної освіти, визначається освітньою програмою закладу освіти.
4.7. Навчально-методичне забезпечення реалізації Базового компонента дошкільної освіти здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти.
4.8. Заклад освіти для здійснення освітнього процесу має право обирати чинну програму (програми) розвитку дітей із затверджених в установленому порядку МОН України.
- УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
5.1. Учасниками освітнього процесу у закладі освіти є:
– діти дошкільного віку;
– педагогічні працівники: директор, вихователь-методист, вихователі, інструктор з фізкультури, музичний керівник, керівник гуртка та інші спеціалісти;
– помічники вихователів;
– медичний працівник;
– батьки або особи, які їх замінюють;
– фізичні особи, які мають право здійснювати освітню діяльність у сфері дошкільної освіти.
5.2. Права і обов’язки дитини визначені Конституцією України, Законом України "Про освіту", Законом України "Про дошкільну освіту" та іншими нормативно-правовими актами, охороняються конвенцією ООН "Про права дитини", чинним законодавством, а також угодою між дошкільним закладом і батьками.
5.3. Кожна дитина, що виховується в закладі освіти, має гарантоване державою право на:
– безоплатну дошкільну освіту в державних і комунальних закладах дошкільної освіти;
– безпечні та нешкідливі для здоров’я умови утримання, розвитку, виховання і навчання;
– захист від будь-якої інформації, пропаганди та агітації, що завдає шкоди її здоров’ю, моральному та духовному розвитку;
– безоплатне медичне обслуговування;
– захист від будь-яких форм експлуатації та дій, які шкодять здоров’ю дитини, а також від фізичного та психологічного насильства, приниження її гідності;
– здоровий спосіб життя;
– якісне навчання за державними та авторськими програмами;
– отримання кваліфікованої допомоги для вивчення іноземної мови, розвитку словесної творчості, раннього оволодіння грамотою, усунення дефектів звукової вимови;
– вибір занять у гуртку за інтересами;
– розвиток своїх творчих здібностей та інтересів;
5.4. Права батьків або осіб, які їх замінюють:
– вибирати заклад освіти та форму здобуття дитиною дошкільної освіти;
– обирати і бути обраним до органів громадського самоврядування закладу освіти;
– звертатися до адміністрації закладу, відповідних органів управління освітою з питань розвитку, виховання і навчання своїх дітей;
– брати участь в покращенні організації освітнього процесу та зміцненні матеріально-технічної бази закладу освіти;
– отримувати систематичну інформацію про розвиток дитини, її здоров’я, особливості поведінки в колективі однолітків;
– захищати законні інтереси своїх дітей у відповідних державних та судових органах;
– заслуховувати звіти директора, спеціалістів та групових вихователів про роботу закладу освіти;
– вимагати уважного і дбайливого ставлення персоналу закладу освіти до особистості дитини, охорони її життя і здоров’я, встановлення оптимального режиму перебування дитини в закладі освіти;
– завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у закладі освіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини.
5.5. Батьки або особи, які їх замінюють, зобов’язані:
– виховувати у дітей любов до України, повагу до національних,
історичних, культурних цінностей українського народу, толерантність, дбайливе ставлення до довкілля;
– забезпечувати умови для здобуття дітьми старшого дошкільного віку дошкільної освіти за будь-якою формою;
– постійно дбати про фізичне здоров’я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних задатків, нахилів та здібностей, формувати навички здорового способу життя;
– поважати гідність дитини, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;
– настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
– дотримуватись установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договорів про спільну діяльність між закладом освіти та батьками; та про надання освітніх послуг (за наявності);
– виховувати у дитини працелюбність, шанобливе ставлення до старших за віком, повагу до державної і рідної мови, до державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, до народних традицій і звичаїв;
– своєчасно вносити плату за харчування дитини в закладі освіти у встановленому порядку (до 15 числа кожного місяця);
– своєчасно повідомляти заклад освіти про можливість відсутності або хвороби дитини;
– слідкувати за станом здоров’я дитини;
– забезпечувати інформаційні потреби своєї дитини;
– підтримувати наступність у роботі сім’ї і закладу освіти з питань виховання і навчання дітей раннього і передшкільного віку;
– інші обов’язки, що не суперечать законодавству України.
5.6. Педагогічний працівник закладу дошкільної освіти – особа з високими моральними якостями, яка має вищу педагогічну освіту за відповідною спеціальністю та/або професійну кваліфікацію педагогічного працівника, забезпечує результативність та якість роботи, а також фізичний і психічний стан якої дозволяє виконувати професійні обов’язки.
5.7. Оплата праці педагогічних працівників, спеціалістів, обслуговуючого персоналу та інших працівників закладу дошкільної освіти здійснюються згідно з Кодексом законів про працю України та іншими нормативно-правовими актами.
5.8. Трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законами України "Про освіту", "Про дошкільну освіту", іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них Правилами внутрішнього розпорядку закладу освіти.
5.9. Педагогічні працівники закладу освіти мають право:
– на академічну свободу;
– на вільний вибір педагогічно доцільних форм, методів і засобів розвитку, виховання та навчання, що відповідають освітній програмі;
– на проходження сертифікації – зовнішнього оцінювання професійних компетентностей педагогічного працівника (у тому числі з педагогіки та психології, практичних вмінь застосування сучасних методів і технологій навчання), що здійснюється шляхом незалежного тестування, самооцінювання та вивчення практичного досвіду роботи.
– запроваджувати в практику роботи з дітьми кращі досягнення педагогів власного закладу освіти, громади, області, держави, зарубіжні досягнення;
– брати участь у роботі органів самоврядування закладу освіти;
– на підвищення кваліфікації, участь у методичних об’єднаннях, нарадах тощо;
– проводити в установленому порядку науково-дослідну, пошукову та експериментальну роботу;
– вносити пропозиції щодо поліпшення роботи закладу освіти;
– на соціальне та матеріальне забезпечення відповідно до законодавства;
– на участь у роботі колегіальних органів управління закладу освіти;
– на безпечні і нешкідливі умови праці;
– об’єднуватися у професійні спілки та бути членами інших об’єднань громадян, діяльність яких не заборонена законодавством;
– на захист професійної честі та власної гідності;
– на педагогічну ініціативу, розроблення та упровадження авторських освітніх програм, проектів, методик, технологій, насамперед методик компетентнісного навчання;
– на доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому просторі;
– на справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;
– на відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;
– інші права, що не суперечать законодавству України.
5.10. Педагогічні працівники зобов’язані:
– виконувати Статут, Правила внутрішнього трудового розпорядку, умови контракту чи трудового договору;
– дотримуватися педагогічної етики, норм загальнолюдської моралі, поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;
– співпрацювати з сім’ями здобувачів освіти дошкільного закладу з питань виховання та навчання дітей;
– забезпечувати емоційний комфорт, захист дитини від будь-яких форм експлуатації та дій, які шкодять її здоров’ю, а також від фізичного та психологічного насильства;
– настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
– брати участь у роботі педагогічної ради та інших методичних заходах, пов’язаних з підвищенням професійного рівня, педагогічної майстерності, загальної та політичної культури;
– виконувати накази та розпорядження керівництва;
– дотримуватись академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання здобувачами освіти в освітньому процесі;
– берегти майно закладу освіти: обладнання, посібники, іграшки, підтримувати чистоту і дотримуватись правил санітарії, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки;
– постійно підвищувати свій професійний та загальнокультурний рівень, педагогічну майстерність;
– виконувати освітню програму для досягнення дітьми передбачених нею результатів розвитку, виховання та навчання;
– сприяти розвитку здібностей дітей, формуванню у них навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;
– виховувати повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до навколишнього природного середовища;
– інші обов’язки, що не суперечать законодавству України.
5.11. Педагогічні та інші працівники приймаються на роботу до закладу директором закладу дошкільної освіти.
5.12. Працівники закладу освіти несуть відповідальність за збереження життя, фізичне і психічне здоров’я дитини згідно з чинним законодавством.
5.13. Працівники закладу освіти відповідно до статті 26 Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" проходять періодичні безоплатні медичні огляди.
5.14. Педагогічні працівники закладу освіти відповідно до ст. 51 п.2 Закону України "Про освіту" можуть проходити сертифікацію.
За результатами успішного проходження сертифікації педагогічному працівнику видається сертифікат, який є дійсним упродовж трьох років. Успішне проходження сертифікації зараховується як проходження атестації педагогічним працівником.
5.15. Педагогічний працівник, який пройшов сертифікацію, отримує щомісячну доплату в розмірі 20 відсотків посадового окладу (ставки заробітної плати) пропорційно до обсягу педагогічного навантаження протягом строку дії сертифіката згідно із Законом України "Про освіту".
5.16. Педагогічні працівники закладу освіти підлягають обов’язковій атестації, яка проводиться, як правило, один раз на п’ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого Міністерством освіти і науки України.
5.17. У міжатестаційний період відповідно до ст. 59 п.2 Закону України "Про освіту" педагогічні працівники підвищують власну кваліфікацію, яка може здійснюватися за різними видами (навчання за освітньою програмою, стажування, участь у сертифікаційних програмах, тренінгах, семінарах, семінарах-практикумах, семінарах-нарадах, семінарах-тренінгах, вебінарах, майстер-класах тощо) та у різних формах (інституційна, дуальна, на робочому місці (на виробництві) тощо).
5.18. За успіхи у роботі працівникам встановлюється матеріальне та моральне заохочення, відповідно до чинного законодавства.
5.19. Педагогічним працівникам закладу освіти (також обслуговуючому персоналу за наявності коштів у місцевому бюджеті) виплачується допомога на оздоровлення у розмірі місячного посадового окладу (ставки заробітної плати) при наданні щорічної відпустки.
5.20. Працівники, які систематично порушують Статут, Правила внутрішнього розпорядку закладу освіти, не виконують посадових обов’язків, умов трудового договору (контракту) або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства.
- УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
6.1. Управління закладом освіти здійснюється засновником в особі центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти.
6.2. Безпосереднє керівництво роботою закладу освіти здійснює його директор, якого призначає і звільняє з посади начальник органу управління освіти місцевого самоврядування з дотриманням чинного законодавства.
На посаду керівника закладу дошкільної освіти призначається особа, яка є громадянином України, має вищу освіту не нижче ступеня бакалавра, стаж педагогічної роботи не менш як три роки, вільно володіє державною мовою, а також організаторські здібності, фізичний і психічний стан якої не перешкоджає виконанню професійних обов’язків.
6.3. Директор закладу освіти:
– організовує діяльність закладу освіти;
– відповідає за реалізацію завдань дошкільної освіти, що визначені Законом України "Про дошкільну освіту", та забезпечення рівня дошкільної освіти у межах державних вимог до її змісту і обсягу;
– затверджує освітню програму схвалену педагогічною радою закладу освіти;
– забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
– є представником закладу освіти у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах повноважень, передбачених законом та установчими документами закладу;
– вирішує питання фінансово-господарської діяльності закладу освіти;
– розпоряджається в установленому порядку майном закладу освіти;
– відповідає за дотримання фінансової дисципліни та збереження матеріально-технічної бази закладу освіти;
– призначає на посаду та звільняє з посади працівників закладу освіти, визначає їх функціональні обов’язки;
– видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження, контролює їх виконання;
– контролює відповідність застосованих форм, методів і засобів розвитку, виховання і навчання дітей до їх вікових, психофізіологічних особливостей, здібностей і потреб;
– контролює організацію харчування і медичного обслуговування дітей;
– затверджує штатний розпис та кошторис за погодженням з управлінням освіти;
– затверджує Правила внутрішнього трудового розпорядку, посадові інструкції працівників за погодженням з профспілковим комітетом;
– забезпечує дотримання санітарно-гігієнічних, протипожежних норм і правил техніки безпеки, вимог безпечної життєдіяльності дітей і працівників;
– забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю закладу освіти;
– підтримує ініціативу щодо вдосконалення освітнього процесу, заохочує творчі пошуки, дослідно-експериментальну роботу педагогів;
– організовує різні форми співпраці з батьками або особами, які їх замінюють;
– щороку звітує про освітню, методичну, економічну і фінансово-господарську діяльність закладу освіти на загальних зборах колективу та батьків, або осіб, які їх замінюють.
– здійснює інші повноваження, передбачені законом та установчими документами закладу.
6.4. Постійно діючий колегіальний орган у закладі освіти – педагогічна рада. До складу педагогічної ради входять: директор, педагогічні працівники, медичний працівник, інші спеціалісти. Можуть входити голови батьківських комітетів. Запрошеними з правом дорадчого голосу можуть бути представники громадських організацій, педагогічні працівники закладів середньої освіти, батьки або особи, які їх замінюють. Головою педагогічної ради є директор закладу освіти. Педагогічна рада обирає зі свого складу секретаря на навчальний рік.
Педагогічна рада закладу освіти:
– схвалює освітню програму закладу, оцінює результативність її виконання та виконання Базового компонента дошкільної освіти, хід якісного виконання програм розвитку, виховання і навчання дітей у кожній віковій групі;
– формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, зокрема систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
– розглядає питання вдосконалення організації освітнього процесу у закладі;
– визначає план роботи закладу та педагогічне навантаження педагогічних працівників;
– затверджує заходи щодо зміцнення здоров’я дітей;
– обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи;
– затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
– заслуховує звіти педагогічних працівників, які проходять атестацію;
– розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;
– визначає шляхи співпраці закладу дошкільної освіти з сім’єю;
– ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення вихованців, працівників закладу та інших учасників освітнього процесу;
– розглядає питання щодо відповідальності працівників закладу та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;
– має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу та проведення громадської акредитації закладу;
– розглядає інші питання, віднесені законом та/або установчими документами закладу до її повноважень.
Рішення педагогічної ради закладу дошкільної освіти вводяться в дію наказом керівника закладу.
6.5. У закладі дошкільної освіти можуть діяти:
– органи самоврядування працівників закладу освіти;
– органи батьківського самоврядування;
– інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.
6.6. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу освіти є загальні збори (конференція) колективу закладу освіти, які скликаються не рідше одного разу на рік. Кількість учасників загальних зборів від працівників закладу освіти – ___, батьків та представників громадськості – ___.
Термін їх повноважень становить один рік. Рішення загальних зборів приймаються простою більшістю голосів від загальної кількості присутніх.
Загальні збори (конференція):
– заслуховують звіти керівника закладу дошкільної освіти з питань статутної діяльності та дають оцінку його професійно-педагогічної діяльності;
– розглядають питання освітньої, методичної, економічної і фінансово-господарської діяльності закладу дошкільної освіти.
– обирають раду закладу освіти, її членів і голову, встановлюють терміни її повноважень;
– затверджують основні напрями вдосконалення роботи і розвитку дошкільного закладу.
6.7. У період між загальними зборами може діяти рада закладу освіти. Кількість засідань ради визначається за потребою. Засідання ради закладу освіти є правомірним, якщо в ньому бере участь не менше двох третин її членів (працівники закладу освіти, батьки).Рада закладу освіти організовує виконання рішень загальних зборів, розглядає питання поліпшення умов для здобуття дошкільної освіти, зміцнення матеріально-технічної бази, поповнення й використання бюджету закладу, вносить пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників освітнього процесу, погоджує зміст і форми роботи з педагогічної освіти батьків або осіб, які їх замінюють.
6.8. За рішенням засновника відповідно до спеціальних нормативних актів у закладі освіти може створюватись наглядова (піклувальна рада). Порядок формування наглядової (піклувальної) ради, її відповідальність, перелік і строк повноважень, а також порядок її діяльності визначаються спеціальними законами та установчими документами закладу освіти.
VІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРЧУВАННЯ ДІТЕЙ
У ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
7.1. Заклад освіти забезпечує збалансоване харчування дітей, необхідне для їх нормального росту і розвитку із дотриманням натурального набору продуктів, визначених спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у галузі охорони здоров’я спільно з спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у галузі освіти за погодженням зі спеціально уповноваженим органом виконавчої влади у галузі фінансів.
7.2. У закладі освіти встановлено разове харчування.
7.3. Організація та відповідальність за харчування дітей у закладі освіти покладаються на засновника, центральний орган виконавчої влади у галузі освіти місцевого самоврядування, а також на директора закладу освіти.
7.4. Контроль і державний нагляд за якістю харчування у закладі освіти покладаються на засновника, відповідні органи управління охорони здоров’я та на центральний орган виконавчої влади у галузі освіти місцевого самоврядування.
7.5. Контроль за організацією та якістю харчування, закладкою продуктів харчування, кулінарною обробкою, виходом страв, смаковими якостями їжі, санітарним станом харчоблоку, правильністю зберігання, дотриманням термінів реалізації продуктів покладається на медичну сестру, директора закладу освіти та громадську раду контролю за харчуванням.
7.6. Пільгові умови оплати харчування дітей у закладі освіти для багатодітних та малозабезпечених сімей та інших категорій, які потребують соціальної підтримки, надаються за рішенням органу місцевого самоврядування за рахунок коштів місцевого бюджету.
7.7. Порядок встановлення плати за харчування дитини у державному та комунальному закладі визначається "Порядком встановлення плати для батьків за перебування дітей у державних і комунальних дошкільних та інтернатних навчальних закладах", затверджений наказом Міністерства освіти і науки України від 21 листопада 2002 року № 667.
VIІІ. МЕДИЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ ДІТЕЙ
У ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
8.1. Медичне обслуговування дітей закладу освіти здійснюється медичними працівниками, які входять до штату закладу або відповідних закладів охорони здоров’я, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
8.2. До основних обов’язків медичного працівника закладу освіти належать:
– моніторинг стану здоров’я, фізичного та нервово-психічного розвитку дітей, надання їм невідкладної медичної допомоги;
– організація і проведення медичних оглядів, у тому числі, поглиблених, профілактичних та лікувально-оздоровчих заходів, оцінка їх ефективності;
– здійснення контролю за організацією та якістю харчування, дотриманням раціонального режиму освітньої діяльності, навчального навантаження;
– медичний контроль за виконанням санітарно-гігієнічного та протиепідемічного режиму;
– проведення санітарно-просвітницької роботи серед дітей, батьків або осіб, які їх замінюють, та працівників закладу.
8.2. Заклад освіти надає приміщення і забезпечує належні умови для роботи медичного персоналу та проведення лікувально-профілактичних заходів.
8.3. Органи охорони здоров’я, заклади охорони здоров’я разом з органами управління освітою здійснюють контроль за дотриманням санітарного законодавства у закладах дошкільної освіти, щорічно забезпечують безоплатний медичний огляд дітей, моніторинг і корекцію стану їх здоров’я, несуть відповідальність за додержання санітарно-гігієнічних норм, проведення лікувально-профілактичних заходів у закладах дошкільної освіти незалежно від підпорядкування, типу і форм власності.
- МАЙНО ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
9.1. Майно закладу освіти становлять основні фонди, а також інші цінності, вартість та структура яких відображається у балансі;
9.2. Майно закладу освіти є комунальною власністю і належить йому на правах оперативного управління;
9.3. Матеріально-технічна база закладу освіти включає будівлі, споруди, земельну ділянку, комунікації, інвентар, обладнання, транспортні засоби, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі закладу дошкільної освіти.
9.4. Вимоги до матеріально-технічної бази закладу освіти визначаються відповідними будівельними та санітарно-гігієнічними нормами і правилами, а також Типовим переліком обов’язкового обладнання закладу дошкільної освіти, навчально-наочних посібників, іграшок, навчально-методичної, художньої та іншої літератури.
9.5. Будівлі, споруди, устаткування та інше майно, що належить до основних засобів закладу освіти, не може бути предметом застави, на нього не може бути накладене стягнення;
9.6. Об’єкти та майно комунальних закладів освіти не підлягають приватизації чи використанню не за освітнім призначенням.
9.7. Збитки, завдані закладу освіти, в результаті порушення майнових прав, громадянами, юридичними особами і державними органами, відшкодовуються закладові за рішенням суду.
9.8. Засновник здійснює контроль за ефективністю використання та збереження закріпленого за закладом освіти комунального майна, правомочністю дій стосовно комунальної власності та веденням фінансово-господарської діяльності відповідно до чинного законодавства.
- ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ
ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
10.1. Фінансово-господарська діяльність закладу освіти здійснюється відповідно до Законів України "Про освіту", "Про дошкільну освіту", законів про бюджет, власність, місцеве самоврядування та інших нормативно-правових актів.
10.2. Утримання та розвиток матеріально-технічної бази закладу освіти фінансуються за рахунок коштів засновника.
10.3. Джерелами фінансування закладу освіти можуть бути кошти:
- засновника;
- батьків або осіб, які їх замінюють;
- добровільні пожертвування і цільові внески фізичних і юридичних осіб та інші надходження, не заборонені законодавством України.
- плата за надання освітніх та інших послуг відповідно до укладених договорів.
10.4. Заклад освіти може надавати платні освітні та інші послуги, перелік яких затверджує Кабінет Міністрів України. Засновник закладу освіти має право затверджувати переліки платних освітніх та
інших послуг, що не увійшли до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України.
10.5. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в закладі освіти визначений керівником закладу відповідно до законодавства.
10.6. Заклад освіти самостійно визначає потребу у матеріальних ресурсах і продуктах харчування, одержує їх на договірних основах, згідно з нормами, визначеними МОЗ України.
10.7. Штатні розписи закладу освіти затверджуються директором за погодженням з органом управління освіти місцевого самоврядування на основі Типових штатних нормативів закладів дошкільної освіти, затверджених наказом МОН України від 04 .11.2010 року №1055.
10.8. Фінансова діяльність закладу освіти спрямована
- на створення єдиного фонду виробничого і соціального розвитку;
- на формування єдиного фонду оплати праці;
- створення фонду матеріальних і прирівняних до них затрат.
10.9. Заробітна плата працівників закладу освіти залежить від навантаження. Встановлюється за результатами атестації у відповідності з єдиною тарифною сіткою оплати праці працівників бюджетних установ. Питання про надбавки і доплати вирішується директором за погодженням профспілкового комітету.
10.10. Педагогічним працівникам встановлюються щомісячні надбавки за вислугу років у розмірах:
– понад три роки – 10 відсотків;
– понад 10 років – 20 відсотків;
– понад 20 років – 30 відсотків посадового окладу.
10.11. Заклад освіти відповідно до ст. 61 п.6 "Закону про освіту" України, має право за рахунок власних надходжень та інших джерел, не заборонених законодавством, встановлювати педагогічним працівникам доплати, надбавки, премії та інші види заохочень.
10.12. Педагогічним працівникам закладу освіти за рахунок власних надходжень відповідно до ст.61 п.8 "Закону про освіту" України, може надаватися матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань. Умови надання такої допомоги визначаються установчими документами закладу освіти або колективним договором.
- КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
11.1 Державний нагляд (контроль) за діяльністю закладу здійснюється центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти та її територіальними органами відповідно до Закону України "Про освіту". Інституційний аудит може бути проведений за ініціативою засновника, керівника, колегіального органу управління або піклувальної ради закладу освіти у випадках передбачених чинним законодавством.
11.2. Заклад освіти підпорядкований і підзвітний засновнику в особі органу управління освіти місцевого самоврядування.
11.3. Зміст, форми, періодичність контролю, не пов’язаного з освітнім процесом, встановлюється органом управлінням освіти, згідно з чинним законодавством;
11.4. Контроль за іншими сторонами діяльності закладу освіти здійснює державна фіскальна служба, контрольно-ревізійні органи відповідно до чинного законодавства.
11.5. Громадський нагляд (контроль) у системі дошкільної освіти здійснюється суб’єктами громадського нагляду (контролю).
11.6. Безпосередньо в закладі освіти громадський нагляд (контроль) може проводитися виключно з дозволу керівника закладу освіти, крім випадків, встановлених законодавством.
XIІ. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО
12.1. Міжнародне співробітництво у системі дошкільної освіти здійснюється відповідно до Закону України "Про освіту", "Про дошкільну освіту", інших нормативно-правових актів, а також міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.
12.2. Держава сприяє міжнародному співробітництву у системі дошкільної освіти.
XІІІ. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ У СФЕРІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
13.1. Працівники закладу освіти, що винні у порушенні законодавства про дошкільну освіту, несуть відповідальність у порядку, встановленому законами України.
13.2. Невиконання закладом освіти ліцензійних умов може бути підставою для позбавлення його ліцензії на провадження освітньої діяльності у сфері дошкільної освіти.
ХІV. ЛІКВІДАЦІЯ, РЕОРГАНІЗАЦІЯ ТА ПЕРЕПРОФІЛЮВАННЯ
ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
14.1. Рішення про ліквідацію, реорганізацію чи перепрофілювання закладу освіти приймається засновником закладу відповідно до діючого законодавства України.
14.2. Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною наказом засновника, а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду – ліквідаційною комісією, призначеною цим органом.
14.3. 3 моменту призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження з управління справами закладу освіти. Ліквідаційна комісія складає баланс і подає його засновнику.
14.4.У разі реорганізації права та зобов’язання закладу освіти переходять до правонаступників, визначених органом управління освіти місцевого самоврядування.
14.5. При ліквідації і реорганізації закладу освіти звільненим працівникам гарантується додержання їх прав та інтересів згідно з трудовим законодавством України.
14.6. У разі ліквідації закладу освіти вивільнені приміщення використовуються виключно для роботи з дітьми. Майно, яке є комунальною власністю (земельні ділянки, будівлі, споруди, обладнання, тощо), придбання чи відокремлення якого призначене для
здобуття дітьми дошкільної освіти, використовується виключно для роботи з дітьми.
14.7. Заклад освіти вважається ліквідованим або реорганізованим з моменту внесення про це запису до Єдиного державного реєстру.